De verwachte verzenddatum staat aangegeven tijdens het bestellen bij de verzendmethode. We streven ernaar om bestellingen ontvangen voor 14:00 uur diezelfde werkdag nog te verzenden (indien op voorraad, compleet en betaald). Mocht dit niet lukken, dan wordt de bestelling de volgende werkdag verzonden. Wij verzenden van maandag tot en met vrijdag.
De standaard verzendkosten zijn slechts € 5,95 per bestelling binnen Nederland! Dit geldt voor verzendingen met onze standaard pakketdienst DHL For You.
Verzending en bezorging
Standaard worden onze pakketten verstuurd met DHL.
Wij verzenden alleen complete bestellingen. Mocht u dus een product bestellen die nog niet leverbaar is, dan wachten we met verzenden tot uw bestelling compleet is. Indien u de voorkeur geeft voor het verzenden van uw bestelling in delen, worden er extra verzendkosten berekend.
Verzending naar DHL Servicepunt
Wij bieden de mogelijkheid om uw bestelling naar een DHL Servicepunt/afhaalpunt te verzenden. U kunt uw bestelling dan ophalen bij het DHL Servicepunt. U hoeft er dus niet voor thuis te blijven.
Als u voor deze optie kiest, dan wordt het pakket automatisch naar het dichtstbijzijnde DHL Servicepunt gestuurd van het afleveradres wat u bij uw bestelling heeft gebruikt. Mocht u een ander DHL Servicepunt wensen, kunt u dit tijdens het bestellen aangeven bij "Opmerkingen". Mocht de bestelling in een enveloppe passen, dan wordt het wel automatisch verzonden naar het adres van uw account.
Let op: voor afhalen bij een DHL Servicepunt is legitimatie vereist. Mocht het pakket retour komen na niet afhalen (het pakket ligt een week op het desbetreffende depot), dan wordt na retour komen het bedrag van de goederen aan u terug geboekt. De gemaakte verzendkosten worden dan niet gecrediteerd. U ontvangt van DHL nog een mail als het pakket voor u klaarligt met daarbij de gegevens van het afhaalpunt.
Pakketverzending binnen Nederland
We streven ernaar om bestellingen gedaan voor 14:00 uur, dezelfde werkdag nog te verzenden.
De bezorgpogingen worden gedaan tussen 11:00 - 20:00 uur (meestal in is de eerste in de middag tussen 14:00 - 18:00 uur, maar dat ligt aan de route van de bezorger).
Op maandag en zaterdag vinden er geen afleverpogingen in de avond plaats. Eventuele afleverpogingen die eigenlijk in de avond moeten plaatsvinden, vinden dan plaats tussen de gestelde tijden.
Zodra de bezorger bij de 1e afleverpoging niet kon afleveren bij u, en niet kon of mocht afgeven bij de buren krijgt u, naast het bekende briefje in de bus, een notificatiebericht per e-mail.
U kunt dan tot 23:59 uur een 2e afleverpoging inplannen voor andere dag of een ander dagdeel. Doet u dat niet, dan is het pakket de volgende dag af te halen bij het dichtstbijzijnde DHL ServicePoint. Zo worden onnodige kilometers voorkomen en kunt u sneller beschikken over uw bestelling.
Afleveren bij de buren (indien u niet thuis bent) is door bezorgers van DHL toegestaan. U ontvangt dan ook een berichtje in uw brievenbus met daarop het adres waar het pakket afgegeven is.
Let op: geeft u zelf een afgesproken plek door via de DHL mail of DHL app? Dit kan rondom het huis zijn of bij de buren. Dan bent u zelf aansprakelijk voor het eventueel kwijtraken van het pakket. Wij kunnen wel een onderzoek starten, maar als hier niks uit komt, kunnen we helaas in dit geval niks voor u doen. U dient een veilige "afgesproken plek" in te vullen via de DHL-app/DHL-mail. Hiermee gaat u dan ook akkoord.
De standaard kosten voor pakketverzending bedraagt € 5,95 per bestelling.
Verzending naar België
Alle verzending naar België vinden plaats via DHL/Bpost. De kosten voor deze verzendmethode bedragen € 9,85 per bestelling.
Pakketverzending via PostNL
Het is op aanvraag mogelijk om uw bestelling per PostNL te verzenden. Deze pakketten worden momenteel 1x per week verzonden. De kosten voor verzending per PostNL bedragen € 6,95 binnen Nederland.
Waarom geen gratis verzending?
Bij verzending komen altijd kosten kijken. De meeste webwinkels berekenen deze kosten door in de verkoopprijs van de producten en bieden dan "Gratis verzending" aan boven een bepaald bedrag. U betaalt dan dus zelf de "gratis" verzendkosten in de prijzen van de producten. Wij vinden het niet netjes om dit te doen.
Wij houden de kosten liever transparant en berekenen dus altijd verzendkosten, hoe groot het bedrag van de bestelling ook is.
Overige klanteninformatie vindt u hier.